Kontakt
Samorządowe Przedszkole nr 96

Aktualności

Aktualności

Pierwsze dni w przedszkolu

 

„Wszystkiego, co naprawdę trzeba wiedzieć, nauczyłem się w przedszkolu”

Robert Fulghum

 

     NASZE MOTTO:

Wszystkiego, co naprawdę trzeba wiedzieć o tym, jak żyć, co robić i jak postępować, nauczyłem się w przedszkolu.

Mądrość nie znajdowała się na szczycie wiedzy zdobytej w szkole średniej, ale w przedszkolnej piaskownicy.

Tam się nauczyłem, że trzeba:

- dzielić wszystko,

- postępować uczciwie,

- nie bić innych,

- odkładać na miejsce każdą znalezioną rzecz,

- sprzątać po sobie,

- nie brać nic, co do mnie nie należy,

- powiedzieć „przepraszam”, jeśli się kogoś uraziło,

- myć ręce przed jedzeniem,

- spuszczać wodę,

- jeść maślane bułeczki i popijać mlekiem,

- prowadzić zrównoważone życie,

 - trochę się uczyć i trochę myśleć,

 - malować i rysować, i śpiewać, i tańczyć, i bawić się, i codziennie trochę pracować,

- a po południu się zdrzemnąć.

 

ADAPTACJA

Adaptacja to przystosowanie do nowego środowiska, do nowych sytuacji i warunków. Dla małego dziecka takim środowiskiem, otoczeniem społecznym jest przedszkole, gdzie zdobywa często pierwsze doświadczenia społeczne. Bardzo ważne jest by te doświadczenia przebiegały w atmosferze wzajemnego zrozumienia i poczucia bezpieczeństwa.

RADY DLA RODZICÓW

Jak należy postępować

- Wyjdźcie z domu wcześnie, by po drodze do przedszkola mieć czas na rozmowę i nie poganiać w zdenerwowaniu malucha.

- Zdecydowanie i spokojnie żegnajcie się z pociechą, jednak nie za długo, by nie przedłużać trudnego rozstania.

- Płaczącemu brzdącowi powiedzieć, że teraz pocieszy go pani, ponieważ Wy musicie spieszyć się do pracy, by równie szybko wrócić po niego przed końcem przedszkolnych zajęć.

- Wspominajcie, że czekają na niego inne dzieci, które chcą się z nim bawić i nowe zabawki.

- Pamiętajcie, że wszystkie dzieci, gdy tylko znajdą się w sali, włączają się w zajęcia: wspólne zabawy, posiłki, rysowanie, śpiewanie, spacery – dlatego nie pamiętają nawet przez minutę o smutku. Jeśli minęło już sporo czasu, a sytuacja się nie zmienia, dobrze, by któreś z Was wzięło kilka dni urlopu – dziecko łatwiej zaakceptuje nową sytuację, jeśli stopniowo będziecie przedłużać jego pobyt w przedszkolu.

Jak nie należy postępować

- Nie spieszyć się rano przed wyjściem do przedszkola (dziecko będzie spokojniejsze, a następnego dnia nie będzie miało przykrych wspomnień).

- Nie straszyć malucha przedszkolem i panią.

- Nie łamać danego słowa - odbierać pociechę wtedy, kiedy obiecaliśmy przyjść (np. zaraz po obiedzie).

- Nie krytykować prób samodzielności – dziecko będzie pewniejsze siebie w grupie.

- Nie mówić o spaniu w przedszkolu – większość dzieci boi się tego, dlatego leżakowanie lepiej jest nazywać po prostu odpoczynkiem.

- Nie dawać dziecku nowych nieznanych mu rzeczy – np. do przebrania – gdyż wzmagają poczucie zagubienia w nowym nieznanym otoczeniu, natomiast stare dodają otuchy.

GDY RODZIC NIEPOKOI SIĘ O... ........ LEŻAKOWANIE

- W przedszkolu ODPOCZYWAMY nie nazywamy tego leżakowaniem.

- Dzieci NIE SĄ ZMUSZANE do spania.

- Podczas odpoczynku dzieci - WŁĄCZAMY MUZYKĘ RELAKSACYJNĄ.

- Nawet dzieci, które "nie chcą spać" - zmęczone ilością "zajęć" w ciągu dnia – zasypiają.

- Nie jest dobrym pomysłem zbyt częste i zbyt długie odbieranie dziecka przed odpoczynkiem - tylko odwlekamy moment, który kiedyś nastąpi;

- Dzieciom mającym „problemy” z odpoczynkiem - czytamy - to je uspokaja.........

- Pomagamy dzieciom przebierać się przed i po odpoczynku, zachęcając jednocześnie do samoobsługi.

JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM, JUŻ MOGĘ I POTRAFIĘ

- samodzielnie jeść (umiem pić z kubeczka, gryźć pokarmy twarde np. jabłko, marchewkę)

- korzystać z toalety, sygnalizować swoje potrzeby fizjologiczne

- samodzielnie umyć buzię i ręce

- samodzielnie zdejmować i zakładać podstawowe części garderoby

- rozpoznawać swoje rzeczy wśród innych

- próbować samodzielnie wycierać nos

- znać swoje imię i nazwisko

- mówić tak aby rozumieli mnie dorośli

- poprosić lub zapytać o coś

- w miarę rytmiczne chodzić po schodach przy poręczy

- zostać z kimś innym na jakiś czas (babcią, ciocią, sąsiadką)

Zebranie z rodzicami

Zapraszamy wszystkich Rodziców na spotkanie organizacyjne, które odbędzie się 5.09.2024 o godz. 16.00.

Po spotkaniu ogólnym z Panią Dyrektor zapraszamy na zebranie grupowe w poszczególnych salach. 

Wyprawka przedszkolaka

WYPRAWKA PRZEDSZKOLAKA NA PIERWSZE DNI W PRZEDSZKOLU
- pantofle
- ubranie na zmianę ( kilka kompletów)
- dla maluszków - mała poduszka, kocyk

Prosimy, aby wszystkie rzeczy były podpisane!

Pozostałe informacje na temat wyprawki zostaną przekazane na pierwszym spotkaniu z rodzicami.

Organizacja pracy przedszkola w roku szkolnym 2024/2025

Zagadnienia ogólne

  • Przedszkole jest czynne od 6.00-17.00

  • Podstawa programowa głównie jest realizowana w godz. od 8.00-13.00, dzieci 6 letnie odbywają obowiązkowe przygotowanie przedszkolne, ich frekwencja jest monitorowana.

  • Pobyt dzieci w godzinach 8.00 – 13.00 w przedszkolu jest bezpłatny, pozostałe godziny są płatne. Rodzice dzieci 6 letnich realizujących obowiązek szkolny nie ponoszą kosztów za godziny pobytu dziecka w przedszkolu – jedynie ponoszą opłaty za żywienie.

  • Wpłaty za korzystanie z przedszkola Rodzice dokonują za faktycznie zrealizowane godziny i posiłki z dołu czyli do dnia 7 każdego następnego miesiąca /np. za wrzesień do 7 października/

    • O wysokości opłat poinformujemy Państwa sms - em, drogą mailową lub informacji udzielą Panie dyżurujące w szatni.

    • Koszt jednej godziny pobytu w przedszkolu dziecka reguluje Uchwała Rady Miasta Krakowa.

    • Dzienny koszt żywienia – 3 posiłki (śniadanie, obiad, podwieczorek) – 13,00 zł. Miesięczny koszt żywienia to iloczyn dziennego kosztu i ilości dni pobytu dziecka w przedszkolu. Całkowita opłata stanowi sumę kosztów żywienia
      i godzin pobytu dziecka w przedszkolu.

    • Numer konta do wpłaty: 96 1020 2892 0000 5402 0590 3697

    • Każde dziecko posiada własny mikro rachunek na którym odnotowywane są wpłaty.

  • Dzieci mogą odbierać tylko rodzice lub osoby dorosłe upoważnione na piśmie przez rodziców (wzór upoważnienia do pobrania w przedszkolu – dotyczy rodziców dzieci nowoprzyjętych).

  • Żaden z rodziców nie może zabronić drugiemu rodzicowi odbioru dziecka bez decyzji sądu przedłożonej w kancelarii przedszkola.

  • Rodzice przyprowadzają dzieci od godziny 6.00 do 8.15 następnie budynek jest zamykany a pracownicy zajmują się opieką nad dziećmi i innymi obowiązkami.

  • Zamknięcie budynku zabezpiecza przed pojawieniem się na terenie przedszkola osoby niepożądanej, jak również przed opuszczeniem budynku przez dzieci. W budynku mogą przebywać tylko osoby w nim pracujące.

  • W przedszkolu działa monitoring: 7 kamer monitorujących zewnętrznych i 1 kamera usytuowana w pierwszej części szatni skierowana na wejście główne – zapewniające bezpieczeństwo.

  • Do przedszkola przychodzą dzieci zdrowe, bez jakichkolwiek objawów chorobowych (katar, kaszel…) – aby infekcja nie rozprzestrzeniła się między dziećmi.

  • Rodzice dzieci nowoprzyjętych wprowadzają dzieci do I części wejścia gdzie umiejscowiona jest dla dzieci szatnia, pozostali Rodzice również mogą wejść do tej części przedszkola, następnie dzieci zostaną przekazane pod opiekę dyżurującej w szatni przedszkola osoby, która pomoże przy rozbieraniu i odprowadzi do właściwej sali pod opiekę nauczyciela,

  • Rodzice mogą drogą telefoniczną uzyskać informacje o adaptacji swojego dziecka, mogą także odebrać dziecko po obiedzie.

 

Zajęcia dodatkowe

  • rytmika - dla wszystkich grup

  • język angielski – dla wszystkich grup

  • taniec towarzyski – dla wszystkich grup

  • gimnastyka korekcyjna- po skierowaniach od lekarza (zaświadczenia z lat ubiegłych są ważne)

  • kodowanie na dywanie, zajęcia informatyczne

  • kółko plastyczne

  • szachy dla dzieci 6 letnich

  • Religia – zajęcia prowadzi katechetka wskazana przez parafię „Matki Bożej Pocieszenia” dla dzieci 5/6 letnich (za zgodą rodziców)

Specjaliści w przedszkolu

  • Specjaliści pracujący w przedszkolu: psycholog, logopeda, pedagog specjalny, terapeuta Integracji Sensorycznej, Specjalista Gimnastyki Korekcyjnej.

  • Opieka specjalistów Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej nr 4.

Grupy przedszkolne

Dzieci 5 i 6 letnie w grupach na pierwszym piętrze:

6 latki – „Smerfy” – Nauczyciele: Bożena Budzyńska – Kaim oraz Lucyna Rzepecka.

Pomaga Pani Beatka.

5 latki – „Kotki” – Nauczyciele: Dorota Czachura oraz Iwona Kołakowska.
Pomaga Pani Mirka oraz Pani Jasia.

Dzieci 4 i 3 letnie w grupach na parterze:

4 latki – „Biedronki” – Nauczyciele: Agnieszka Kluz – Strzępka oraz Halina Stryszowska.

Pomaga Pani Kasia oraz Pani Justyna.

3 latki – „Muchomorki” – Nauczyciele: Maria Błaszczyk - Sobejko, Klaudia Michalska.

Pomaga Pani Ania oraz Pani Kasia.

 

 

Rekrutacja do przedszkoli

Rekrutacja do samorządowych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach
podstawowych rozpocznie się 1 marca 2024 r.
Również 1 marca 2024 r. zostanie uruchomiony elektroniczny system rekrutacji.
Szczegółowe zasady rekrutacji oraz formularze rekrutacyjne zostaną zamieszczone w
elektronicznym systemie rekrutacji.
Składanie deklaracji o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego przez rodziców dzieci
uczęszczających już do przedszkola: 21-29 lutego 2024 r.
Terminy przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym
terminy składania dokumentów, na rok szkolny 2024/2025:


[1] przez przedszkole należy także rozumieć oddziały przedszkolne w szkole podstawowej
Kryteria naboru do krakowskich przedszkoli samorządowych określa art. 131 ust. 2 ustawy z
dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 900 z późn. zm.) oraz uchwała
nr LXVI/1650/17 Rady Miasta Krakowa z dnia 15 marca 2017 r. w sprawie określenia kryteriów
naboru do samorządowych przedszkoli na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego oraz
dokumentów niezbędnych do potwierdzania tych kryteriów (ze zm.).
Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)